Η σκέψη ενός διαδικτυακού καταστήματος το οποίο θα σας φέρνει κέρδη, ενώ εσείς κοιμάστε σας ακούγεται ευχάριστη; Ίσως, δεν είναι και η πιο εύκολη υπόθεση, όμως με σωστή ανάλυση και αρκετή δουλειά μπορεί να επιτευχθεί.
Παρακάτω μοιραζόμαστε μαζί σας 10 χαρακτηριστικά που υπάρχουν σε όλα τα επικερδή eshops.
Ακριβείς εκτιμήσεις χρόνου αποστολής
Χρεώνετε πολύ λίγο στις τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών σας και καταλήγετε να χάνετε χρήματα από την πώληση. Χρεώνετε πάρα πολύ και απομακρύνετε πελάτες που είναι ευαίσθητοι στο θέμα της τιμής. Οι χρόνοι αποστολής των προϊόντων σας, θα πρέπει να είναι επίσης απόλυτα ακριβείς. Αν πετύχετε ακριβώς τους χρόνους ή ακόμα καλύτερα, αν παραδώσετε τα δέματα πριν την ώρα τους, οι ίδιοι οι πελάτες σας θα γίνουν οι καλύτεροι υποστηρικτές σας.
Αποδοτικός και γρήγορος ιστότοπος
Οι καλές αποδόσεις ενός eshop είναι άμεσα συνδεδεμένες με την κερδοφορία του. Το 40% των χρηστών πρόκειται να εγκαταλείψουν την προσπάθεια επίσκεψης σε έναν ιστότοπο, αν κάνει παραπάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει.
Επίσης, οι χρήστες σας μπορεί να συνδέσουν την ποιότητα του eshop σας με την ποιότητα των υπηρεσιών σας. Ένα αργό eshop μπορεί να σημαίνει αργοί χρόνοι παράδοσης προϊόντων αλλά και κακή ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών. Αν μια εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει καλή εμπειρία χρηστών στο διαδίκτυο, πως ο χρήστης θα πειστεί ότι μπορεί να προσφέρει καλή ποιότητα υπηρεσιών εκτός διαδικτύου;
Επομένως, χρειάζεται συνεχώς έλεγχος και βελτιστοποίηση από εσάς ή την ομάδα σας.
Great Brand/Products
Ας το παραδεχτούμε. Εάν το προϊόν σας δεν είναι ενδιαφέρον, δεν προσφέρει αξία ή δεν επιλύει προβλήματα ή δεν είναι οικονομικά φθηνότερο από του ανταγωνισμού, δεν έχει σημασία πόσο καλό είναι το eshop σας, απλά δεν θα πετύχετε. Βεβαιωθείτε ότι αυτό που πουλάτε υπερβαίνει τις προσδοκίες του πελάτη ή ότι είναι κάπως διαφορετικό από τα προϊόντα που πωλούνται από τον ανταγωνισμό. Η ποιότητα είναι ζωτικής σημασίας για την ικανοποίηση των πελατών σας και τη διατήρηση της αφοσίωσής τους στην επιχείρησή σας. Εάν όχι, μπορεί να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις.
Ένα εύκολο στη χρήση του website
Ο τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί ο ιστοτοπός σας, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο αλληλεπίδρασης των πελατών σας με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Και πάλι, η πρώτη εμπειρία ενός πιθανού πελάτη με την επιχείρησή σας είναι συχνά ο ιστότοπος και μια κακή εμπειρία θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μια κακή αντίληψη, για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Κανείς δεν ξεκινάει θέλοντας να δημιουργήσει έναν δύσκολο στη χρήση ιστότοπο, αλλά στην πορεία, φυσικά, επέρχονται αλλαγές που μπορεί να δημιουργήσουν μελλοντικά προβλήματα.
Ένας εύκολος τρόπος να μετρήσετε την ευκολία χρήσης, είναι να δείτε πόσα click χρειάζονται από τη στιγμή που ένας χρήστης θα επισκεφθεί το διαδικτυακό σας κατάστημα, μέχρι να ολοκληρώσει μια παραγγελία.
Βελτιστοποιημένη διαχείριση αποθέματος
Στόχος της διαχείρισης αποθέματος είναι να διατηρήσει τα βέλτιστα επίπεδα αποθέματος για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Το υπερβολικό απόθεμα κοστίζει περισσότερο για την αποθήκευση των προϊόντων και πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψιν το γεγονός ότι τα μετρητά σας είναι δεμένα σε ένα περιουσιακό στοιχείο. Ενώ, το να μην υπάρχει αρκετό απόθεμα θα σας κοστίσει πωλήσεις.
Για μια μικρή επιχείρηση με λίγα προϊόντα ίσως η χειροκίνητη διαδικασία διαχείρισης είναι η καλύτερη λύση, για μια όμως εταιρεία με αρκετά προϊόντα σκεφτείτε να συνδέσετε το eshop σας άμεσα με ένα σύστημα διαχείρισης πόρων (ERP).
Η στρατηγική προώθησης
Η προώθηση επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσεγγίζουν τους πελάτες που στοχεύουν χρησιμοποιώντας διάφορες μορφές τεχνικών, μέσων και στρατηγικής. Επίσης, παρέχει ένα μήνυμα μάρκετινγκ στις διάφορες οθόνες των διαφορετικών συσκευών που χρησιμοποιούν οι πελάτες σας.
Η επιτυχής προώθηση του eshop σας, εξαρτάται από το χρόνο, τα μηνύματα (τη δημιουργικότητα και τη συνάφεια των διαφημιστικών μηνυμάτων σας), το περιεχόμενο (αυτό που πραγματικά προσφέρετε στην προώθησή σας) και τα κανάλια μάρκετινγκ που επιλέγετε.
Επιθετική στρατηγική δημιουργίας κίνησης
Για να αυξήσετε τα έσοδα για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, θα χρειαστεί να μεγιστοποιήσετε την επισκεψιμότητά σας. Η κίνηση αυτή θα προέλθει από έναν συνδυασμό σκληρής δουλειάς και budget.
Μερικές ιδέες για το πως να ξεκινήσετε:
Social Media Marketing: Ανακαλύψτε που βρίσκονται οι ιδανικοί για εσάς πελάτες και δραστηριοποιηθείτε εκεί.
Email marketing: Με χρήση newsletter, προωθήσεων και ενημέρωσης για νέα προϊόντα.
SEO: Ίσως ο καλύτερος τρόπος να αποκτήσετε κίνηση χωρίς να χρειάζεται να τη συντηρείται με συνεχή ροή χρημάτων.
Paid Search Marketing: Πληρωμή διαφημίσεων σε πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook.
Υψηλά ποσοστά μετατροπής
Η υψηλή παραγωγή επισκεψιμότητας δεν σημαίνει τίποτα εάν τα ποσοστά μετατροπών σας είναι χαμηλά. Η αύξηση των ποσοστών μετατροπής για τον ιστότοπό σας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ζωτικής σημασίας. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα επηρεάσουν τα ποσοστά μετατροπής των χρηστών σε πελάτες ιδού μερικά παραδείγματα:
Χρήση καθαρής γλώσσας και περιγραφών στο eshop
Σωστή χρήση μεγέθους και γραμματοσειρών
Κρατήστε τη σελίδα του checkout καθαρή από περισπασμούς
Καλάθι με δυνατότητα αποθήκευσης των επιλογών των χρηστών για μελλοντική χρήση
Πολλαπλές μεθόδους ασφαλών πληρωμών
Χρησιμοποιείστε τα δεδομένα των επισκεπτών σας και δημιουργείστε χρήσιμες πληροφορίες
Για να συνεχίσετε να βελτιώνετε τον ιστότοπό σας, πρέπει να καταλάβετε πώς να αναλύετε και να ενεργείτε με βάση τα δεδομένα που παρουσιάζονται από τα διάφορα προγράμματα ανάλυσης (Google analytics, Facebook Analytics, CRM analytics κλπ).
Μπάρα αναζήτησης μέσα στο site που δουλεύει γρήγορα και αποτελεσματικά
Οι προχωρημένοι χρήστες και όσοι ξέρουν τι θέλουν συνήθως πηγαίνουν κατευθείαν στη μπάρα αναζήτησης στον ιστότοπό σας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η επιτυχία της Amazon συνδέεται με το γεγονός ότι η αναζήτηση στο site τους κατατάσσεται στην πρώτη θέση στον κόσμο. Το κλειδί για την επιτυχή αναζήτηση είναι η κατανόηση του τρόπου αναζήτησης των χρηστών σας και των φράσεων που χρησιμοποιούν για την αναζήτηση των προϊόντων σας. Όσο καλύτερα μιμείστε αυτό, τόσο περισσότερη χρησιμότητα θα βρουν οι χρήστες από τη λειτουργία αναζήτησής στο eshop σας.
Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι αυτές είναι μόνο μερικές από τις λειτουργίες που χρειάζεται ένα eshop για να είναι επιτυχημένο. Για να είστε σίγουροι ότι θα πετύχετε, απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία που γνωρίζει να σας παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία ενός αποτελεσματικού eshop