Πολλές φορές τα brands φαίνεται να ξεχνούν πως χρειάζεται να μοιράζονται πληροφορίες που ενδιαφέρουν το κοινό τους και παγιδεύονται στην ιδέα ότι η προώθηση των μηνυμάτων, των προϊόντων και των υπηρεσιών τους είναι το μόνο που πρέπει να κάνουν. Σε γενικές γραμμές, αυτή η τακτική καταλήγει να αποξενώσει τους ανθρώπους με τους οποίους η εταιρεία επιθυμεί να χτίσει επικοινωνήσει. Η διατήρηση της «κοινωνικότητας» στα κοινωνικά μέσα είναι μια από τις πιο βασικές αρχές και η καλύτερη συμβουλή που μπορεί κάποιος να προσφέρει σε μια επιχείρηση. Ακολουθούν 6 tips, για να διασφαλίσετε ότι διατηρείτε το κοινωνικό περιεχόμενο στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, ώστε να αναπτύξετε την επιχείρησή σας:
1. Δημιουργήστε Engagement
Οι άνθρωποι αγοράζουν από τους ανθρώπους που τους αρέσουν και αισθάνονται ότι τους καταλαβαίνουν, δεν αγοράζουν από ανθρώπους που τους κατακλύζουν με μηνύματα μάρκετινγκ ή με τις ίδιες πληροφορίες που τους δόθηκαν 100 φορές τη μέρα. Να είστε αληθινοί με το ακροατήριό σας και να επιτρέπετε στο κοινό σας να γνωρίζει ποιος είστε πραγματικά. Πάρτε τον χρόνο να ακούσετε το κοινό-στόχο σας περισσότερο από ότι μιλάτε, έτσι ώστε μόλις αρχίσετε να συζητάτε μαζί τους, να γνωρίζετε ήδη πώς τους αρέσει να μιλούν, ποια είναι τα σημεία που υστερούν και πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε να αντιληφθούν καλύτερα πληροφορίες που θέλετε να τους δώσετε. Όσο περισσότερο το κοινό σας αισθάνεται ότι του μιλάτε αληθινά και απλά, τόσο πιο συνδεδεμένοι θα γίνουν με την επιχείρησή σας.
2. Επιλέξτε συγκεκριμένο κοινό – στόχο
Προσπαθήστε να απευθυνθείτε σε όλους και δεν θα καταφέρετε να περάσετε το μήνυμά σας σε κανέναν. Εάν δεν στοχεύσετε σε συγκεκριμένο κοινό είναι σχεδόν 100% σίγουρο, ό,τι θα οδηγηθείτε σε αποτυχία. Καταλάβετε πού είναι το μεγαλύτερο μέρος του ακροατηρίου σας και στραφείτε εκεί. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε την ισχυρότερη παρουσία «εκεί» που μπορείτε. Η εστίαση των προσπαθειών σας θα κάνει θαύματα!
3. Χρησιμοποιείστε hashtags
Τα Hashtags είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βρείτε τους πελάτες, να δείτε για τι θέματα μιλούν και σε τι κάνουν επίσης έρευνα. Η χρήση ενός hashtag εστιάζει τη συζήτηση γύρω από ένα θέμα, γεγονός ή brand. Να διεκδικήσετε τα δικά σας hashtags, να τα χρησιμοποιείτε και να παρακολουθείτε τα θέματα για τα οποία μιλάει ο κόσμος και πώς αυτά σχετίζονται με την επιχείρησή σας.
4. Εστιάστε και αλλού εκτός από τα social
Ενώ τα κοινωνικά δίκτυα πρέπει να είναι ένα πολύ μεγάλο και κρίσιμο μέρος της στρατηγικής marketing σας, δίνοντάς σας πρόσβαση σε περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μπορείτε να προσεγγίσετε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, δεν είναι το μόνο μέρος στο οποίο πρέπει να επενδύσετε. Το email marketing εξακολουθεί να είναι ένα σημαντικό κανάλι επικοινωνίας με το κοινό σας. Μπορείτε επίσης, να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά μέσα για να ξεκινήσετε συνομιλίες με τους πελάτες σας και στη συνέχεια να τις μετακινήσετε σε email για πιο εμπεριστατωμένες συνομιλίες. Επίσης, μην ξεχνάτε την ευκαιρία να πάτε σε εκδηλώσεις δικτύωσης και να βγείτε μαζί με τους πελάτες έξω για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο απλά για να μείνετε στο μυαλό τους και να χτίσετε καλύτερους και ισχυρότερους δεσμούς μαζί τους.
5. Να έχετε πάντα πλάνο
Ακόμα και οι «καλές» σας θέσεις θα πρέπει να είναι σχετικές όχι μόνο με το κοινό-στόχο σας αλλά και με την πλατφόρμα που δημοσιεύετε. Μερικοί τύποι δημοσιεύσεων ταιριάζουν πολύ καλά σε ένα κοινωνικό δίκτυο, αλλά μπορεί να μην λειτουργούν καθόλου σε κάποιο άλλο. Προσαρμόστε το περιεχόμενό σας στη συγκεκριμένη πλατφόρμα και μεταβάλλετε τα μηνύματά σας.
6. Χρησιμότητα των Analytics
Στην πραγματικότητα, είναι οι καλύτεροι φίλοι σας. Το Analytics σας δείχνουν τι λειτουργεί και τι πρέπει να κάνετε καλύτερα. Δεν μπορείτε να μετρήσετε αυτό που δεν παρακολουθείτε – πάντα να δοκιμάζετε αλλά να μην είστε υπερβολικά συνδεδεμένοι με κάτι συγκεκριμένο, έτσι ώστε να μπορείτε να βρείτε μία εναλλακτική λύση τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσετε ότι κάτι δεν λειτουργεί, όπως νομίζατε ότι θα ήταν.