Η  διαφήμιση στα Social Media μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, με χαμηλότερο κόστος από άλλες μορφές διαφήμισης και με τα μεγαλύτερα δυνατά αποτελέσματα! Αν όμως το χρησιμοποιήσεις λάθος τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά.

Παρακάτω θα αναλύσουμε 5 συνηθισμένα λάθη που κάνουμε και μειώνεται η απόδοση της διαφήμισης μας.

1: Ίδια προβολή  σε όλα τα social media

Υπάρχουν πολλά κοινωνικά δίκτυα, όπως Facebook, Instagram,  Twitter, κ.α. Παρόλα αυτά το κάθε ένα απευθύνεται σε διαφορετικό κοινό, αλλά και επιπλέον το ίδιο κοινό έχει διαφορετική συμπεριφορά και ψυχολογία, ανάλογα με την πλατφόρμα που χρησιμοποιεί.

.Πχ στο Facebook μπαίνει για να ενημερωθεί και να διαδράσει με φίλους, οικογένεια και πελάτες ενώ το Instagram εστιάζει πιο πολύ στο φωτογραφικό περιεχόμενο. Στο Twitter μπαίνει για να διαδράσει με άλλα άτομα που είναι ενεργά, λόγω ενός γεγονότος που συμβαίνει αυτή την στιγμή.

Αυτό δημιουργεί την ανάγκη διαφορετικής στρατηγικής προβολής, με βάση την πλατφόρμα και το κοινό στο οποίο στοχεύουμε. Πχ στο Facebook δουλεύει εξαιρετικά καλά η μορφή βίντεο και κειμένων, ενώ στο Instagram  οι φωτογραφίες και τα Hashtags, αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για αποτελεσματική προβολή.  Επομένως χρειάζεται συγκεκριμένη στρατηγική στόχευσης κοινού, ανάλογα με το κοινό & social media που απευθύνεσαι.

2: Δεν έχεις βρει και δεν έχεις ορίσει ποιο είναι το κοινό σου

Κατά συνέπεια στέλνεις απλά τη διαφήμισή μου σε όλους, ανεξαιρέτως του αν ενδιαφέρονται ή όχι. Πχ δεν έχει νόημα να διαφημίζουμε κρασί σε γυναίκες που είναι έγκυες. Αν θέλεις η διαφήμιση σου να είναι αποτελεσματική χρειάζεται να έχεις κάνει μία έρευνα και να γνωρίζεις ποιοι ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, ούτως ώστε η διαφήμιση να είναι πιο στοχευμένη. Έτσι μπορείς να πετύχεις χαμηλότερα κόστη και περισσότερα conversions.

3: Δεν έχεις ορίσει ποιος είναι ο στόχος της διαφήμισης σου

Τι ακριβώς περιμένεις όταν πληρώνεις μία διαφήμιση στα Social media; Θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου; Θέλεις να αυξήσεις την λίστα με τα emails για ενημέρωση; Θέλεις να προωθήσεις μία προσφορά για περιορισμένο χρόνο; Αν έχεις ένα ξεκάθαρο στόχο, τότε όλα είναι πιο εύκολα και αποτελεσματικά.

Εκτός αυτού, κερδίζεις και σε χρήματα, μιας και μια στοχευμένη διαφήμιση έχει κατά πολύ χαμηλότερο κόστος, και έτσι με τα ίδια χρήματα μπορείς να επικοινωνήσεις το μήνυμα σου πολλά περισσότερα άτομα.

4: Αγνοείς τις τρέχουσες τάσεις της αγοράς

Με τα Social media είναι πιο εύκολο από ποτέ να μάθεις τι είναι αυτό που τραβάει την προσοχή του κοινού, ποιες είναι οι ανάγκες του και τί θέλουν αυτή την στιγμή. Αυτό αποτελεί ένα εξαιρετικά δυνατό όπλο, μιας και μπορείς να δημιουργήσεις περιεχόμενο και στην συνέχεια διαφημιστικές ενέργειες που στοχεύουν ακριβώς στην καρδιά τον αναγκών των υποψήφιων πελατών σου. 

5: Δεν αναλύεις τα δεδομένα / στατιστικά

Η σημερινή τεχνολογία ψηφιακής διαφήμισης σου δίνει τη δυνατότητα να βλέπεις ανά πάσα στιγμή πόσο ένα άρθρο ή διαφήμιση διαβάζεται, πώς πηγαίνει μία διαφημιστική σου καμπάνια σε σχέση με άλλες ενέργειες, ποιο είναι το κοινό μου ανά φύλο, ηλικία, περιοχή και ένα σωρό άλλες χρήσιμες πληροφορίες που ανταποκρίνεται κ.α.. Αγνοώντας τες, πετάς κυριολεκτικά στο καλάθι των αχρήστων το 80% των ευκαιριών που παρουσιάζονται, κατά την διάρκεια «τρεξίματος» μιας διαφημιστικής καμπάνιας.